سندباد نامه

ساخت وبلاگ

برای تدوین استراتژی سئو off page یا بررسی اقداماتی که انجام دادید نیاز به ابزارهایی دارید که راه را برایتان هموارتر کند. اساسا طرح‌ریزی هر استراتژی سئو بدون کمک‌گرفتن از ابزارها، غیرممکن است؛ بنابراین لازم است در این بخش آشنایی مختصری با ابزارهای تحلیلی سئو خارجی سایت داشته باشیم.

ابزار تحلیل سئو خارجیابزارهای کمکی، اطلاعات لازم برای تدوین و تحلیل استراتژی سئو خارجی را در اختیار ما می‌گذارند.

Semrush

ابزار تحلیلی Semrush نامی آشنا برای کسانی است که در زمینه سئو فعالیت می‌کنند. سمراش به شما کمک می‌کند وضعیت سئو سایت را از جنبه‌های مختلفی بررسی کنید؛ استراتژی‌های جدید تدوین کنید یا نحوه‌ی عملکرد خود تاکنون را بسنجید.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های سمراش آنالیز بک‌لینک آن است که علاوه بر بخش‌های مفید‌ و کلیدی زیادی که دارد، امکان تحلیل رقبایتان را نیز فراهم کرده است.
خب، یک نگاه تیتروار به اطلاعات بخش Backlink Analytics سمراش بیندازیم:

  • ابتدا در بخش overview یک تصویر کلی از سئو خارجی‌تان می‌دهد که شامل؛ اعتبار دامنه، تعداد Referring Domains، تعداد بک‌لینک‌ها و کلی اطلاعات جالب دیگر در یک نگاه می‌شود.
  • اطلاعات بعدی که به شما ارائه می‌کند، جزئیات بک‌لینک‌هاست. در این بخش می‌توانید بازه زمانی انتخاب کنید و تمام لینک‌هایی که از سایت‌ها و صفحات مختلف وب گرفتید را مشاهده کنید. اطلاعاتی که در این بخش کسب می‌کنید شامل تعداد بک ‌لینک ‌ها، نوع بک ‌لینک ‌ها، بک لینک های فعال و ازدست‌رفته و حتی UGC می‌شود.
  • بخش بعدی انکرهاست. در این بخش تمام عباراتی که به‌عنوان لنگر برای لینک سازی به سایت شما مورداستفاده قرار گرفته‌اند را می‌توانید مشاهده کنید.
  • در بخش Referring Domains، تمرکز بر روی دومین‌هایی است که به شما لینک داده‌اند. این بخش به‌ویژه برای بررسی بک لینک های واید بسیار کاربردی است. اگر هم بک لینک واید دردسر سازی مشاهده کردید، یک اکسپورت اکسل بگیرید و فایل disavow خود را تهیه کنید تا از دستشان خلاص شوید.

در بخش‌های دیگر Backlink Analytics سمراش نیز اطلاعاتی نظیر IP‌ها، Outbound دومین‌ها و امکان مقایسه با رقبا نیز فراهم است.

 

Ahrefs

ابزار دیگری که در بین سئوکاران بسیار محبوب و معروف است، ابزاری نیست جز Ahrefs. تحلیل بک لینک، تعیین استراتژی لینک سازی، تحلیل سئو خارجی رقبا تنها بخش کوچکی از امکاناتی است که Ahrefs در اختیار شما می‌گذارد.
برای بررسی عملکرد سئو خارجی سایتتان کافی است وارد بخش Site Explorer شوید و در باکس جستجو آدرس کامل سایت را وارد کنید. در اینجا می‌توانید از گزینه‌های Domain، subdomain یا حتی Exact استفاده کنید؛ بستگی دارد برای تحلیل خود نیاز به چه نوع داده‌هایی دارید.Site Explorer سایت Ahrefs به شما یک نمای کلی از وضعیت سایت خواهد داد:

  • Ahrefs rank
  • UR و DR
  • تعداد بک لینک ها
  • تعداد Referring Domains

اطلاعاتی که در بالا اشاره کردیم به‌صورت اعداد و ارقام در یک نگاه در اختیار شما قرار می‌گیرد. حالا اگر به دنبال اطلاعات دقیق‌تر هستید از منوی سمت چپ روی گزینه‌ی Backlinks کلیک کنید تا جزئیات بیشتری به شما نمایش داده شود.


Moz

یکی از بخش‌های مهم در ابزار Moz Pro دارد، بخشی است با نام Link explorer است. این بخش امکان مقایسه بک لینک سایت خودمان و سایت رقبا را در اختیار ما قرار می‌دهد. در این بخش علاوه بر مشاهده لینک های وردی به سایت خودمان می‌توانیم بر اساس نوع لینک سازی رقبا دست به تدوین استراتژی بک لینک آینده‌مان بزنیم. برای این منظور تنها کافی است ورودی‌های سایت رقبا را چک کنیم.
حالا چطور با Moz کار بکنیم؟
وارد بخش Link explorer شوید. دومین موردنظر خود را در باکس جستجو وارد کنید و منتظر نمایش نتایج شوید. البته قرار نیست خیلی منتظر بمانید، در مدت‌زمان کمی اطلاعات زیر به شما نمایش داده می‌شود:

  • domain authority
  •  linking domains: در این بخش تعداد دومین‌هایی که به شما لینک داده‌اند نمایش داده می‌شود. اگر به دنبال جزئیات بیشتری هستید می‌توانید روی این گزینه کلیک کنید.
  • inbound links: این بخش تعداد لینک‌های ورودی به سایتتان را مشخص می‌کند. ممکن است شما از سایتی یک لینک دریافت کرده‌ باشید و ممکن است از سایت دیگری 100 لینک دریافت کرده باشید. اگر روی این گزینه کلیک کنید، جزئیات جالب بیشتری را مشاهده خواهید کرد.
  • ranking keywords

اگر در صفحه‌ Link explorer به پایین اسکرول کنید، یک اینفوگرافیک جالب هم می‌بینید که در بازه‌ی زمانی مشخص تعداد لینک‌های جدید و تعداد لینک‌های ازدست‌رفته را نمایش داده می‌شود.با کمک 3 ابزاری که معرفی کردیم، شما می‌توانید علاوه بر رصد وضعیت سئو Off page سایت خودتان، رقبا را هم زیر نظر بگیرید. اگر تمرکز آن‌ها بر روی بک لینک واید بود، شما هم باید در پلن off page خود به این موضوع توجه کنید. ‌می‌توانید سایت‌هایی که رقبا رپورتاژ منتشر کردند یا تکنیک‌ های بک لینک سازی رقبا را کشف کنید و شما هم بر این اساس برنامه‌ریزی کنید.

سندباد نامه...
ما را در سایت سندباد نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سندباند sandbadnameh بازدید : 182 تاريخ : دوشنبه 7 شهريور 1401 ساعت: 13:09

در این مطلب با 4 تکنیک ویژه برای سئو اینستاگرام با شما همراه هستیم. 

1. از کلمات کلیدی در کپشن استفاده کنید

همانطور که گفتیم، اینستاگرام موتور جست‌وجوی مستقلی است و کلمات کلیدی نقش زیادی در سئو شدن پیج شما دارند. سعی کنید ضمن رعایت تمام قواعد کپشن نویسی، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان در کپشن هم استفاده کنید.

2. قدرت Alt Txt را نادیده نگیرید

در مطلب «راهنمای جامع سئو وردپرس» و بخش سئو تصاویر در مورد اهمیت متن جایگزین یا همان Alteative text صحبت کرده بودم. این متن جایگزین مانند شناسنامه‌ای است که ماهیت عکس شما را برای موتورهای جست‌وجو فاش می‌کند؛ پس یکی از روش‌هایی که می‌توانید عکس‌های خود را در معرض جست‌وجوی کاربران قرار دهید، استفاده از امکان Alt text است.
برای استفاده از این امکان باید مراحل زیر را طی کنید:

advanced-setting

تنظیمات پیشرفته پست را در این قسمت می‌توانید ببینید.

وقتی در مرحله پست کردن عکس هستید، اگر کمی پایین‌تر بیایید، گزینه‌ی "Advanced setting" را خواهید دید. بعد از انتخاب این گزینه، بخشی به نام Write Alt Text وجود دارد.

alt text در اینستاگرام

با انتخاب این گزینه می‌توانید برای عکس‌های خود متن جایگزین بنویسید.

حالا می‌توانید عبارتی که عکستان را توصیف می‌کند اینجا بنویسید. اگر پُستتان اسلایدی باشد، این امکان را دارید که برای هر یک به‌صورت جداگانه، متن جایگزین بنویسید. برای نوشتن این متن حتما به عبارات کلیدی دقت کنید و در عین حال متنی بنویسید که بی ارتباط با مفهوم پست و عکستان نباشد.

3. از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه دوری کنید

در مطلب «سئو کلاه سیاه؛ نابخشوده در صحرای محشر» توضیح دادیم، این تکنیک‌ها در بلند مدت موجب آسیب رساندن به سئو سایت و حتی جریمه شدن از سمت گوگل منجر می‌شود. در اینستاگرام چطور؟ کدام کارها را نباید انجام دهیم تا کلاه سیاه نشان نشویم؟

  • محتوای دیگران را ندزدید

متاسفانه بارها با این مشکل مواجه شدم که کل محتوایی که چند ساعت برای ساخت آن زحمت کشیده شده را به‌راحتی برمی‌دارند و در پیج خود می‌گذارند. این کار نه از نظر اخلاقی، نه از نظر تکنیکی درست نیست و شما را به‌جایی نمی‌رساند:)

  • از ربات‌ها استفاده نکنید

چند سال قبل مد بود که برای افزایش فالوئر از ربات‌های فالو-آنفالو استفاده می‌شد. این ربات‌ها هیچ کمکی به رشد پیج شما نمی‌کنند و فقط آن را به روح تبدیل می‌کنند.

  • دچار سندروم هشتگ و کیوورد بی‌قرار نشوید

درست است که نقش هشتگ و کیوورد در اینستاگرام بسیار کلیدی است، اما هر چیزی به‌اندازه‌اش خوب است و نباید از آن ورِ بوم بیفتید. بنابراین مراقب باشید دچار کیوورد استافینگ نشوید.

  • فالو-آنفالو بیش از حد ممنوع!

شما به‌طور طبیعی می‌توانید تا 200 اکانت را در روز فالو کنید. این تعداد برای پیج‌های تازه تأسیس، حدودا 150 اکانت است. با این حال، فالو-آنفالو کردن زیاد به پیج شما آسیب می‌‌رساند، چرا که نشان از فعالیت مشکوک در پیجتان دارد و ممکن است حتی برای مدتی shadowban شوید.

  • فالوئر نخرید

وقتی بحث خرید فالوئر به میان می‌آید، هیچ ادعایی مبنی بر واقعی بودن فالوئرها مورد قبول نیست، چون چنین چیزی عملا وجود خارجی ندارد. هیچ برنامه‌ای قادر نیست آدم‌های واقعی را بدون این‌که خودشان بخواهند مجبور به فالو کردن پیج شما کند؛ بنابراین گول تبلیغات را نخورید و فکر خرید فالوئر را از سرتان بیرون کنید. تنها راه افزایش فالوئر، تولید محتوای ارزشمند، تعامل با مخاطب و در نهایت تبلیغات موثر است.
یادتان باشد سئو فرایندی زمان‌بر است و در کوتاه‌مدت شما را به نتایج دلخواه نخواهد رساند. بنابراین سراغ هیچ راه حل فست‌فودی برای رشد پیجتان نباشید، چراکه چنین راهی اصولا وجود ندارد. برای داشتن پیجی اصولی و درست باید حسابی زحمت بکشید و مهم‌تر از آن صبور باشید.

4. آنالیز داده‌ها را فراموش نکنید

در سئو سایت ابزارهای زیادی به کمک ما می‌آیند تا بتوانیم تحلیل درستی از داده‌ها و روند پیشرفت سئو داشته باشیم. ابزارهایی مانند سرچ کنسول، Ahrefs، screaming frog و غیره. در مورد اینستاگرام، قضیه کمی فرق دارد. اگرچه ابزارهایی جهانی برای تحلیل و آنالیز اینستاگرام وجود دارد، مانند Hootsuit، Sprinkle و...، اما استفاده از آن‌ها معمولا هزینه‌های زیادی برای ما ایرانی‌ها دارد. خوشبختانه، خود اینستاگرام در قسمت Insight اطلاعات خوبی به ما می‌دهد که می‌تواند برای تحلیل، حسابی کمک‌دهنده باشد.
قسمت Insight را به‌طور مرتب چک کنید، به تغییرات پیج توجه کنید و مراقب بازخورد پست‌ها باشید. به‌خوبی می‌توانید میزان محبوبیت پست‌ها، میزان لایک، کامنت، share شدن، سیو شدن، ورودی از هشتگ یا اکسپلور و... را ببینید و براساس این داده‌ها پست‌های بعدی را بهینه کنید.

سندباد نامه...
ما را در سایت سندباد نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سندباند sandbadnameh بازدید : 102 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 20:29

سئو on page با سئو off page تفاوت زیادی دارد. یک دیجیتال مارکتر باید بتواند تفاوت این دو دسته را به خوبی تشخیص دهد و از تکنیک‌های مربوط به هر کدام، برای بهبود سئوی کلی سایت استفاده کند. سئو خارجی، شامل فاکتورهایی می‌شود که باعث بهبود اعتبار دامنه سایت می‌گردد.

در انجام سئو خارجی، مهم نیست که عکس‌های سایت چه حجمی دارند یا سرعت لود صفحات سایت چقدر است. اما مهم است که سایت شما از چند سایت بک لینک گرفته و اعتبار هر کدام از این سایت‌ها چقدر است. در سئو آف پیج، پرموت promote کردن سایت در شبکه‌های اجتماعی اهمیت پیدا می‌کند. اما چنین ویژگی‌هایی در seo on site وجود ندارد و بررسی نمی‌شود.

بنابراین، باید هر کدام از سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال را در جای خود و با در نظر گرفتن فاکتورهای مخصوص به خود بررسی کنید. 

 

سندباد نامه...
ما را در سایت سندباد نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سندباند sandbadnameh بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 1 شهريور 1401 ساعت: 19:21